OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
CONVERGE sú na scéne už neuveriteľných dvadsať rokov! K tomuto okrúhlemu výročiu sebe a svojím fanúšikom darovali split 7" s nemenej legendárnymi jubilantmi, oživenými DROPDEAD. Dve kapely, ktoré udávali (a stále udávajú) smer moderného extrémneho hardcore, prispeli na tento split skromne, po jednej skladbe. To však na utvorenie obrazu o ich súčasnej forme bohate stačí. Je to výdatná chuťovka, po ktorej sa vám budú ešte viac zbiehať slinky na radový album. Mimochodom, CONVERGE ten svoj už usilovne pripravujú.
Takže, čo vás čaká po zaobstaraní si tejto „výročnej“ platne? Obal v klasickom uhrančivom prevedení Jakea Bannona, priesvitný červeno-čierny splatter vinyl (okrem tejto farby vyšla platňa napríklad aj v zeleno-čiernej verzii) so zvukom od agilného Kurta Balloua a jeho továrne na trendový hluk - God City. Čo viac si môže fanúšik priať? Poriadnu rúbačku!
CONVERGE nenechali nič na náhodu a upustia sa z reťaze hneď zo začiatku. Dvojminútový harmatanec v tom najvypätejšom prevedení od polobohov z CONVERGE: zvrhlé melódie, zdvojené zborové vokály, neľudské blastbeaty a prechody plus šialený rev od psychopata Jacoba navrch. Áno, to všetko tu už bolo, ale vždy ma to dostane na kolená svojou neuveriteľnou intenzitou a umom poskladať hymny „pre srdcia, ktoré stále bijú“.
DROPDEAD to drhnú v troška menej komplikovanom a viac „oldschool“ štýle, činorodosť a energia im však ani v najmenšom nechýba. Priamejší kusisko tvrdého jadra, ktoré sa na nič nehrá a prebíja si to hrdo k triumfálnemu koncu. Chorobný zvuk máte grátis.
Necelé štyri minúty a cítim sa ako po pouličnej bitke, v ktorej som utrpel bolestnú porážku. Na zadnej strane obalu sa píše: „Thank you for listening our noise for twenty years.“ Nie, my ďakujeme vám...
CONVERGE a DROPDEAD na jednej platni...
CONVERGE:
Kurt
- gitara, spev
Nate
- basgitara, spev
Ben
- bicie
Jake
- spev
DROPDEAD:
Devon
- basgitara
Brian
- bicie
Bob
- spev
Ben
- gitara
1. Runaway
2. Paths Of Glory
Vydáno: 2011
Vydavatel: Armageddon Label
Stopáž: 3:43
Produkce: Kurt Ballou
Studio: God City
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.